معاون سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، مهارت‌افزایی، دانش‌افزایی و ایجاد حرکتی پویا و رو به رشد جهت ارتقای آموزش و فرهنگ قرآنی کشور را از جمله ویژگی‌های طرح ملی دانشجو معلم قرآن کریم عنوان کرد.

هدف طرح ملی دانشجو معلم قرآن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، زهرا نقی زاده، معاون سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور صبح امروز در مراسم افتتاحیه سومین دوره طرح دانشجو معلم قرآن گفت: طرح ملی دانشجو معلم قرآن با هدف مهارت افزایی، دانش افزایی و ایجاد حرکتی پویا و رو به رشد جهت ارتقای آموزش و فرهنگ قرآنی کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: علاوه بر مهارت افزایی دانشجویان، اشتغال زایی نیز از دیگر اهداف برگزاری طرح دانشجو معلم قرآن است چراکه دانشجویان با ادامه فعالیت خود در امر آموزش قرآن در دانشگاه ها، حق الزحمه دریافت می کنند.

نقی زاده ادامه داد: دانشجویان با شرکت در این طرح به روش تدریس در آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم مسلط شده و ایرادهای تجویدی خود را بر طرف کرده و جهت تدریس در خوابگاه و دانشگاه و ... آماده می‌گردند.

معاون سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور با اشاره به اهداف دیگر این طرح خاطرنشان کرد: گسترش و توسعه فرهنگ قرآنی در میان دانشجویان، شناسایی استعدادهای بالقوه قرآنی در سطح کشور در بخش‌های مختلف قرآنی، فراهم کردن فضا برای فعالیت دانشجویان علاقه مند قرآنی برای فعالیت‌های قرآنی، استفاده از روحیه پویا و شاداب جوانان دانشجو برای انتشار فرهنگ قرآنی در کشور و حمایت مادی و معنوی از فعالیت‌های قرآنی دانشجویان در سراسر کشور از دیگر اهداف این طرح می باشد.

وی با بیان اینکه در اساسنامه جهاد دانشگاهی بر فعالیت‌های فرهنگی و تحقیقاتی به منظور اسلامی شدن دانشگاه‌ها تاکید شده است، تصریح کرد: انجام این طرح ملی در راستای ماموریت‌های ابلاغی به جهاد دانشگاهی می باشد و هماهنگی های لازم با شورای توسعه قرآنی انجام شده است.

نقی زاده افزود: بر اساس جلسات مشورتی با اساتید آموزش قرآن کریم مقرر شد که برای داوطلبان طرح دانشجو معلم قرآن کریم حدود ۶۰ ساعت آموزش حضوری نیاز است که این ۶۰ ساعت یا به صورت اردویی و به صبح تا شب و در هر روز ۸ ساعت و یا به صورت‌های غیر اردویی در واحدهای جهاد دانشگاهی برگزار شود.

معاون فعالیت‌های قرآنی این سازمان با اشاره به عناوین و سر فصل‌های درس‌هایی که باید در دوره حضوری برگزار شود، اظهار داشت: تجوید و آوا شناسی (اردوی اول سطح مبتدی، اردوی دوم سطح پیشرفته) و آشنایی با روش تدریس قرآن کریم (چگونگی تعامل و برخورد با قرآن آموز به صورت عملی و کارگاهی) از جمله سرفصل های آموزشی این دوره می باشد.

وی اضافه کرد: این طرح ملی به لحاظ محتوایی و اجرایی توسط اساتید قرآنی کشور نظیر استاد حاجی شریف، خواجوی، شریف، اخوان اقدم، موسوی بلده، پورزگری و استاد رحیم خاکی حمایت می شود.

شایان ذکر است، دوره دانشجو معلم قرآن کریم در استان تهران، ویژه بانوان بوده و در روزهای شنبه، ۲ مرداد و یکشنبه ۲۴ مرداد ماه جاری در شهر ری و دانشگاه قرآن و حدیث، ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم(ره) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.